به مناسبت روز بهورز،مراسم تقدیر از فعالان عرصه بهداشت و بهورزی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ صبح روز دوشنبه پانزدهم شهریور ماه سال جاری، با حضور دکتر دانائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و طی نشست صمیمی، از مراقبین سلامت، بهورزان و مربیان بهورزی نمونه دانشگاه به مناسبت روز بهورز قدردانی شد.
دکتر دانائی رئیس دانشگاه ضمن گرامیداشت روز بهورز و تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های شبانه روزی تمامی مدافعان سلامت به ویژه پرسنل خدوم حوزه بهداشت، گفت: نقش بهداشت در حوزه سلامت به ویژه نقش اساسی بهورزان در روستاها و مراقبان سلامت در شهرها و همچنین اهمیت نظام ارجاع در حوزه بهداشت بر کسی پوشیده نیست و این موضوع در دوران سخت و حساس مدیریت و کنترل بیماری کرونا بسیار تأثیرگذار بود.
ریاست دانشگاه در ادامه با توجه به وضعیت همه گیری بیماری کرونا، افزود: بخش بهداشت با انجام غربالگری بیماری به شناسایی زود هنگام بیماران در سطح شهر و روستا، از پیشرفت بیماری و بستری شدن بیشتر مردم جلوگیری کرده و موجب کاهش هزینه های درمان می شود و این موضوع کنترل شیوع و بروز بیماری در سطح جامعه را به دنبال خواهد داشت.
دکتر دانائی با اشاره به اقدامات بهورزان و مراقبین سلامت در مبارزه با کرونا، بیان کرد: ارائه خدمات مربوط به کرونا ویروس، بهورزان و مراقبان سلامت را از ارائه سایر خدمات بهداشتی به گروه های در معرض خطر غافل نکرده است و با انجام واکسیناسیون عمومی کووید-19 که تقریبا عمده این اقدامات بر عهده بهورزان و مراقبان سلامت است، از مرگ و میر بیشتر این بیماری پیشگیری نموده است.
وی خاطر نشان کرد: هر زمان آموزش ها و ارتباط با مردم بیشتر ایجاد شده و مردم با حوزه بهداشت همراه شدند، کاهش بستری و مرگ را شاهد بودیم.
در این مراسم دکتر جندقی معاون بهداشتی دانشگاه در سخنانی با اشاره به اینکه واژه بهورز واژه ای ایرانی و پذیرفته شده در سطح بین المللی است بیان داشت: 12 شهریور بهانه ای است برای گرامیداشت و تشکر از بهورزان و ارج نهادن به زحمات خالصانه و بی ادعای آنان که نقش بسزایی در امر پیشگیری و سلامت ایفا می نمایند.
دکتر جندقی افزود: بهورزان نیروهایی هستند که از دل مردم پذیرش و مبتنی بر نیاز جامعه آموزش می بینند تا با سکونت در کنار محل کارش به صورت شبانه روزی مشکلات بهداشتی و حتی درمانی را در منطقه تحت پوشش برطرف نمایند.
معاون بهداشتی دانشگاه گفت: مراکز آموزش بهورزی مانند دانشگاه های نسل چهارم عمل می کنند و به دنبال مهارت آموزی مبتنی بر نیاز مردم منطقه هستند. مربیان بهورزی در کنار بهورزان به امر آموزش و باز آموزی و نظارت آنان می پردازند تا در رسیدن به اهداف سلامت خللی به وجود نیاید. نظام تربیت و به کار گیری بهورزان توانست شاخص های مهم بهداشتی را در دورترین و محروم ترین مناطق بهبود ببخشد و باعث عدالت در سلامت و کاهش هزینه ها و افزایش کارآمدی سیستم شدند.
در ابتدای این مراسم دکتر فریور مدیر گسترش شبکه معاونت بهداشتی و دبیر ستاد دانشگاهی کرونا، روز بهورز را به بهورزان و مربیان بهورزی تبریک گفته و از فعالیت های مراقبان سلامت به ویژه در دوران اپیدمی بیماری کووید 19 تقدیر و تشکر نمود.
دکتر فریور گفت: تلاش ها و زحمات همکاران در حوزه بهداشت در راستای هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری، تمام وقت و بدون وقفه در حال انجام است و به همین جهت نقش بسیار مهم و ویژه ای در کنترل بیماری در سطح جامعه داشته اند.
در پایان از بهورزان، مراقبان سلامت و مربیان نمونه شهرستان های مختلف، با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر به عمل آمد.
جدول مربی، بهورز و مراقب سلامت نمونه به تفکیک شهرستان های تابعه- سال 1400
|
شهرستان |
مربی نمونه |
بهورز نمونه |
مراقب سلامت نمونه |
|
مهناز داودی پاشا مربی پرستاری |
ندا حسن زاده خانه بهداشت خیرآباد |
حاتم آدینه وند مرکز خدمات جامع سلامت 17شهریور |
|
|
گرمسار |
مریم فلاحی مدیر |
علی طوسی خانه بهداشت حاجی آباد |
مریم اکرمی مرکز خدمات جامع سلامت تدبیر |
|
دامغان |
فاطمه صرفی کارشناس آموزش سلامت |
عذرا حاجی پروانه خانه بهداشت زرین آباد فائزه بینائیان مرکز خدمات جامع سلامت کلاته رود بار |
حسن جهانشیری پایگاه سلامت آقا بابا |
|
آرادان |
- |
علی گیلوری خانه بهداشت فروان |
- |
|
مهدیشهر |
- |
مریم جعفری خانه بهداشت چاشم |
فریبا جنیدی مرکز خدمات جامع سلامت شهمیرزاد |
|
سرخه |
- |
مختار زیاری خانه بهداشت افتر |
سیده سمیرا سید جوادی مرکز خدمات جامع سلامت شهدای سرخه
|