برگزاری پنجمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان توسط معاونت بهداشتی

برگزاری پنجمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان توسط معاونت بهداشتی

 برگزاری پنجمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان توسط معاونت بهداشتی

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، روز چهارشنبه تاریخ 10 اسفند 1401 پنجمین جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان (ساغ) به ریاست ریواده معاون سیاسی امنیتی استانداری، دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و دبیری دکتر سید سعید کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیر کل، معاون، رئیس و نمایندگانی از 33 دستگاه اجرایی و نظارتی در سالن مدیریت بحران استانداری برگزارگردید.

  به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، روز چهارشنبه تاریخ 10 اسفند 1401 پنجمین جلسه کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان (ساغ) به ریاست ریواده معاون سیاسی امنیتی استانداری، دکتر  کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و دبیری دکتر سید سعید کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیر کل، معاون، رئیس و نمایندگانی از 33 دستگاه اجرایی و نظارتی در سالن مدیریت بحران استانداری برگزارگردید.
در ابتدا دکتر کامران قدس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیر مقدم به مدعوین در خصوص مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی برای حفظ و ارتقای سلامت و امنیت غذایی تاکید نمود.
سپس دکتر سید سعید کسائیان گزارشی از اجرای مصوبات جلسه قبل با موضوعات  برنامه استراتژیک ایدز، بسته خدمات پایه سلامت کارکنان، سند ملی سلامت و حمایت از قانون ترویج تغذیه با شیر مادر ارائه کرد. 
در ادامه با توجه به دستور جلسه :
− رئیس دانشگاه در خصوص تبیین برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع 
− معاون بیمه و خدمات سلامت و معاونین درمان داشگاههای علوم پزشکی سمنان و شاهرود در خصوص رضایتمندی خدمات ارائه شده به بیماران خاص  (صندوق بیماری‌های خاص و سامانه HIS) و همچنین تحمیل هزینه های تشخیصی، درمانی و بستری اتباع و مهاجرین خارجی (مجاز و غیر مجاز) به مراکز بهداشتی درمانی 
− معاون تولیدات گیاهی و مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی و نماینده اداره کل استاندارد در خصوص وضعیت مصرف سموم در باغات و مزارع استان و برنامه کاهش مصرف سموم 
− معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان و مدیرکل درمان تامین اجتمایی در مورد  تامین پزشک عمومی برای اورژانس بیمارستان معتمدی و کلینیک بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان گرمسار
گزارشی ارائه نمودند.
همچنین آقای ریواده ضمن تشکر از گزارشهای ارائه شده و تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر ویژه از دانشگاه های علوم پزشکی استان سمنان و شاهرود آقای دکتر قدس و آقای دکتر شیبانی و همکارانشان به دلیل انجام اقدامات موثر در حوزه حفظ و ارتقای سلامت ، اولویت دولت سیزدهم را محرومیت زدایی از بخش سلامت عنوان نمودند و بر اجرای برنامه ملی پزشکی خانواده و نظام ارجاع و تشکیل کارگروه ویژه ، اجرای بسته خدمات پایه سلامت کارکنان و پیش بینی اعتبار اجرای آن برای سال آینده توسط دستگاه های اجرایی ، تعیین تکلیف وظایف بانک ها در مورد هزینه های درمان بیماران صعب العلاج و تدوین برنامه عملیاتی مدون و مشخص برای تشکیل کارگروه ساغ  تاکید کردند.  وبه دلیل شروع ماه مبارک رمضان در ایام عید و آغاز زود هنگام سفرهای نورزی خواستار آمادگی دستگاه ها برای ارائه خدمات هرچه مطلوب تر به مسافران نوروزی شدند.
در پایان مقرر شد مصوبات کارگروه تا حصول نتیجه توسط دستگاه های اجرایی پیگیری و عملیاتی گردد.

 

  • کد خبر : 42831
لینک کوتاه خبر :

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید *