همایش علمی و کاربردی جهت توانمندسازی روانشناسان و مشاوران خانواده در فضای مجازی برگزار شد
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، همایش علمی و کاربردی جهت توانمندسازی روانشناسان و مشاوران خانواده در فضای مجازی توسط گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی با همکاری برخی از دستگاههای اجرایی از جمله: سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش، دانشگاه سمنان، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی جهت 250 نفر از روانشناسان و مشاوران شاغل در دستگاههای اجرایی با حضور مدرسین برجسته کشوری در روز یکشنبه تاریخ 20/06/1401 در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار گردید . در این همایش 35 نفر از روانشناسان، مشاوران و کارشناسان سلامت روان شاغل در معاونت های بهداشتی، درمان و دانشجویی فرهنگی دانشگاه نیز حضور داشتند. مهم ترین مطالب مطرح شده در همایش مذکور به شرح زیر می باشد:
- نقش رسانه های و فضای مجازی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر از جمله خودکشی
- آسیب های روانی اجتماعی نوپدید و رفتارهای اعتیادی در فضای مجازی
- اهمیت مداخلات زودهنگام در خصوص کنترل استفاده از فضای مجازی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پر خطر
ضمنا در حاشیه این همایش به مناسب روز جهانی پیشگیری از خودکشی ( 19 شهریور ماه)، نمایشگاه اطلاع رسانی در خصوص خدمات دستگاههای اجرایی در خصوص پیشگیری از خودکشی نیز، برگزار گردید.