برگزاری اولین جلسه گروه کاری پیشگیری از اختلالات روانی و رفتارهای پرخطر ذیل طرح تقسیم کارملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ( با محوریت برنامه پیشگیری از خودکشی)
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، اولین جلسه گروه کاری پیشگیری از اختلالات روانی و رفتارهای پرخطر ذیل طرح تقسیم کارملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ( با محوریت برنامه پیشگیری از خودکشی) از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه تاریخ ۲۴ خرداد ماه سال جاری به ریاست دکتر سید سعید کسائیان معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان در سالن جلسات امام جواد (ع) ستاد مرکزی دانشگاه، برگزار گردید.
در ابتدای جلسه دکتر سید سعید کسائیان ضمن عرض خیر مقدم و بیان نکاتی در خصوص ضرورت تشکیل منظم گروه کاری پیشگیری از اختلالات روانی و رفتارهای پر خطر ( خودکشی، خشونت و ...)، بر لزوم اجرای برنامه 5 ساله کشوری پیشگیری از خودکشی با هدف کاهش و فوت ناشی از خودکشی در استان و تعامل و همکاری بین بخشی تاکید نمودند.
در ادامه محیا السادات میرمعصومی رئیس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی گزارشی در خصوص تحلیل آماری خودکشی در استان و همچنین بررسی روند ارائه خدمات دستگاههای اجرایی در خصوص عمل به دستورالعمل ذکر شده ارائه داده و خواستار انجام اقدامات ویژه توسط هریک از دستگاههای اجرایی با توجه به شرح وظایف مورد انتظار در دستورالعمل کشوری پیشگیری از خودکشی شدند.
درپایان با توجه به اهمیت موضوع در خصوص راهکارهای ارتقاء خدمت رسانی به افراد پرخطر در حوزه سلامت روانی و خودکشی و اصلاح فرایندهای ارائه خدمات، بحث و تبادل نظر و تصمیماتی اتخاذ گردید. همچنین مقرر گردید با توجه به گستردگی فعالیتهای این حوزه، کمیته های فرعی ذیل گروه کاری اصلی با حضور ادارات به صورت موردی برگزار و مشکلات موجود با نگاه دقیق تری بررسی و راهکارهای اجرایی ارائه گردد.