کمیته برنامه ریزی و هماهنگی مراقبت بیماریهای واگیر ویژه ماه های محرم، صفر و مراسم اربعین حسینی(ع)
کمیته برنامه ریزی و هماهنگی مراقبت بیماریهای واگیر ویژه ماه های محرم، صفر و مراسم اربعین حسینی(ع) با حضور دستگاهها و واحدهای مرتبط در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان سمنان،کمیته برنامه ریزی و هماهنگی مراقبت بیماریهای واگیر ویژه ماه های محرم، صفر و مراسم اربعین حسینی(ع) در تاریخ 27 تیر ماه سال جاری، ساعت 10:30 در سالن جلسات معاونت بهداشتی برگزار گردید.
در ابتدای برگزاری این کمیته دکتر محمد ناصر رهبر مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری ها، پس از خیر مقدم به حاضرین، هدف اصلی از تشکیل این کمیته را حفظ آمادگی در خصوص بیماری ها و سندرم های واگیر در مراسمات محرم و صفر و پیاده روی اربعین حسینی برشمردند. مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریها ادامه داد به علت اعزام زائرین از استان به کشور عراق در اربعین حسینی و در مسیر تردد بودن زائرین باید ساز و کار لازم جهت برگزاری هرچه بهتر مراسم را پیش بینی کرد. وی افزود یکی از مهمترین مواردی که باید به خاطر داشت آموزش به مخاطبان ( هیاتها، موکب ها، دستجات عزاداری و ...) و زائرین می باشد.
در ادامه کارشناس بهداشت محیط معاونت، ضمن قرائت پیام های آموزشی به نکات بهداشتی در طی مراسم های محرم و صفر اشاره کرد.
در پایان هریک از اعضای حاضر در جلسه به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود پرداختند.
لازم به ذکر است در این کمیته دکتر محمد ناصر رهبر مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریها، نماینده صدا و سیمای استان، محمد لکزائی نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن رجایی پور نماینده اداره کل اوقاف و امور خیریه، امیر جراح نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی، حسینعلی حسن زاده نماینده معاونت درمان دانشگاه، زهرا سبوحی کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری ها، مژگان مسگریان کارشناس بهداشت محیط، مهدیه سلطانی کارشناس مدیریت کاهش خطر بلایا و حوادث، مهدی باغبان نماینده اورژانس پیش بیمارستان حضور داشته اند.