کار میدانی دومین پیمایش ملی سلامت روان در استان سمنان به پایان رسید
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، کار میدانی دومین پیمایش ملی سلامت روان در روز جمعه تاریخ 31 تیر ماه سال جاری در استان سمنان به طور رسمی پایان یافت.
در این پیمایش شیوع اختلالات روانپزشکی از جمله استرس، اضطراب، وسواس، افسردگی، اعتیاد، خودکشی و فشارهای زندگی، روش و میزان استفاده مردم و بیماران از خدمات بهداشتی و درمانی و مقدار هزینه تحمیل شده به مردم برای درمان مشکلات اعصاب و روان بررسی گردید.
به طور کلی هدف این برنامه شناسایی افراد پرخطر و در نهایت جلوگیری از اقدامات مربوط به خودکشی ،کاهش مصرف دخانیات، الکل و مواد بوده و از نتایج این طرح در سیاست گذاری های کشوری استفاده خواهد شد.
گروه سلامت روانی، اجتماعی واعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به عنوان دانشگاه مادر در استان، مسؤلیت مدیریت دومین پیمایش ملی سلامت روان را در سطح استان سمنان را برعهده داشت که این مهم با همکاری گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شاهرود انجام گرفت. سهم استان از نمونه های انتخاب شده 14 بلوک بود . که 10 بلوک در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان و 4 بلوک در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود قرار داشت. در نهایت پیمایش، برای 84 خانوار پرسشگری انجام گرفت که پس از تقریبا دو ماه کار میدانی در 31 مرداد ماه سال جاری، مرحله میدانی پیمایش ملی سلامت روان در استان سمنان به طور رسمی به پایان رسید و کلیه نتایج پرسشگری به صورت برخط، به مرکز ملی تحقیقات سلامت ارسال شد.
این پیمایش هر ۵ یا ۶ سال یکبار در سطح کشور به منظور بررسی میزان پراکندگی آسیب های اجتماعی براساس رتبه های به دست آمده و به واسطه نمونه گیری از کل جامعه انجام می شود.
لینک کوتاه خبر :