پیام دکتر سید سعید کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه در خصوص آغاز پویش سلامت دهان و دندان
سلامت دهان در سلامت عمومی افراد در طول دوره زندگی اثرگذار است. بیماری های دهان و دندان به عنوان شایعترین بیماری های غیرواگیر شناخته می شود. لذا بهره گیری از "دیدگاه عوامل خطر مشترک" در بیماری های دهان و دندان و سایر بیماری ها به کنترل هر دو دسته بیماری ها کمک می نماید به همین دلیل پویش سلامت دهان و دندان از 17لغایت 19 اردیبهشت ماه سالجاری در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه برگزار می گردد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه، دکتر سید سعید کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه در خصوص آغاز پویش سلامت دهان و دندان گفت:
سلامت دهان در سلامت عمومی افراد در طول دوره زندگی اثرگذار است. بیماری های دهان و دندان به عنوان شایعترین بیماری های غیرواگیر شناخته می شود. لذا بهره گیری از "دیدگاه عوامل خطر مشترک" در بیماری های دهان و دندان و سایر بیماری ها به کنترل هر دو دسته بیماری ها کمک می نماید به همین دلیل پویش سلامت دهان و دندان از 17لغایت 19 اردیبهشت ماه سالجاری در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه برگزار می گردد.
روز اول پویش با شعار "دهان، دریچه سلامت" به عوامل خطر مشترک بین بیماری های غیرواگیر و بیماری های دهان و دندان تاکید دارد. روز دوم پویش با شعار "سلامت دهان و دندان، سلامت کودک" ، به اهمیت بهداشت دهان و دندان فردی کودکان، تغذیه سالم در سلامت دهان و دندان ، با هدف ترویج رفتارهای بهداشتی در کودکان و مربیان مدارس می پردازد. روز سوم پویش با شعار" نقش سازمان های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان" و اهمیت نقش ذی نفعان اشاره می کند.
این پویش 3روزه ی سلامت دهان و دندان با هدف افزایش آگاهی عموم جامعه و گروه های تخصصی در زمینه عوامل خطر مشترک و جایگاه سلامت دهان و دندان در سلامت کلی بدن و ارتباط آن با سایر بیماری های غیر واگیر برگزار می گردد.