بازدید کارشناسان واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی از مدرسه متوسطه اول حضرت مریمهرستان سمنان

بازدید کارشناسان واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی از مدرسه متوسطه اول حضرت مریمهرستان سمنان

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان سمنان، در راستای پایش و ارتقای کیفیت خدمات سلامت مدارس، زهرا لاریجانی کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی به‌همراه جمعی از همکاران از مدرسه متوسطه اول حضرت مریم شهرستان سمنان بازدید به‌عمل آوردند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی استان سمنان، در راستای پایش و ارتقای کیفیت خدمات سلامت مدارس، زهرا لاریجانی کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس و عارفه رضایی کارشناس سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس معاونت بهداشتی، به‌همراه جمعی از همکاران واحد مدارس و مراقب سلامت شهرستان سمنان، از مدرسه متوسطه اول حضرت مریم بازدید به‌عمل آوردند.

در این بازدید، روند ارائه مراقبت‌های پایه سلامت دانش‌آموزان، نحوه انجام مراقبت در پایه‌های هدف و چگونگی ثبت بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و مسائل و چالش‌های موجود در اجرای برنامه‌های سلامت مدرسه، با مدیر و مراقب سلامت مدرسه مطرح و تبادل نظر شد.همچنین در جریان این بازدید، پیام‌های آموزشی با محوریت موضوعات بلوغ، پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی و ترویج فعالیت بدنی، برای دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدرسه ارائه گردید و بر نقش آموزش‌های سلامت‌محور در ارتقای سواد سلامت و پیشگیری از آسیب‌های دوران نوجوانی تأکید شد.

در ادامه، ارجاع دانش‌آموزان گروه هدف به مراکز و پایگاه‌های سلامت محل سکونت جهت ویزیت پزشک و بهره‌مندی از خدمات سلامت روان، به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم نظام مراقبت سلامت دانش‌آموزان، مورد تأکید کارشناسان قرار گرفت.

این بازدید با هدف تقویت تعامل بین نظام سلامت و مدارس و ارتقای کیفیت خدمات سلامت‌محور ویژه نوجوانان انجام شد.

  • کد خبر : 60322
لینک کوتاه خبر :
زهرا رضاکاظمی
خبرنگار

زهرا رضاکاظمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید *