آغاز رسمی پرسشگری دومین پیمایش ملی سلامت روان در استان سمنان با حضور ناظر کشوری برنامه

آغاز رسمی پرسشگری دومین پیمایش ملی سلامت روان در استان سمنان با حضور ناظر کشوری برنامه

 آغاز رسمی پرسشگری دومین پیمایش ملی سلامت روان در استان سمنان با حضور ناظر کشوری برنامه

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، پرسشگری دومین پیمایش ملی سلامت روان در روز جمعه تاریخ 30 اردیبهشت سال جاری به طور رسمی آغاز گردید.  

آغاز رسمی این پیمایش در صبح روز جمعه تاریخ 30 اردیبهشت ماه سال 1401 با حضور خانم دکتر معظمی ناظر کشوری، محیا السادات میرمعصومی رئیس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه به عنوان مدیر اجرایی پروژه در استان و فاطمه فاضلی کارشناس سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد به عنوان پرسشگر برنامه، در منزل دو خانوار از نمونه های منتخب در منطقه مسکن مهر شهرستان سمنان آغاز گردید. 

در این پیمایش شیوع اختلالات روانپزشکی از جمله استرس، اضطراب، وسواس، افسردگی، اعتیاد، خودکشی و فشارهای زندگی، روش و میزان استفاده مردم و بیماران از خدمات بهداشتی و درمانی و مقدار هزینه تحمیل شده به مردم برای درمان مشکلات اعصاب و روان بررسی خواهد شد. دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به عنوان دانشگاه مادر در استان، مسئولیت مدیریت دومین پیمایش ملی سلامت روان را در سطح استان سمنان  برعهده دارد، که این مهم با همکاری گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی شاهرود انجام می شود.

سهم استان از نمونه های انتخاب شده 14 بلوک و 84 خانوار خواهد بود. که 10 بلوک در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان و 4 بلوک در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود قرار دارد.

در این بازدید ناظر کشوری طرح ضمن بازدید از بلوک ها، در خصوص اجرای برنامه در استان شامل:  نحوه شناسایی بلوک ها، سرخوشه ها و خانوارهای منتخب و همچنین نحوه تکمیل پرسشنامه پایش و نظارت به عمل آوردند. درپایان نیز جلسه جمع بندی و رفع چالش های اجرایی برگزارشد.

  • کد خبر : 37524
لینک کوتاه خبر :

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید *