برگزاری کمیته تخصصی بهداشت قرارگاه جوانی جمعیت
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، کمیته تخصصی بهداشت قرارگاه جوانی جمعیت در تاریخ 07 تیرماه سال جاری ساعت 7:30 صبح در سالن امام جواد ستاد دانشگاه با حضور دکتر سعید کسائیان معاونت بهداشتی دانشگاه، دکتر بهاره احدی پزشک متخصص (طب سنتی )، زهرا احمدی زاده مشاور ریاست در امور بانوان دانشگاه و جمعی از مدیران معاونت بهداشتی برگزار گردید.
در ابتدای جلسه دکتر کسائیان ضمن بیان اهداف برگزاری جلسه، حوزه های انجام مداخلات در راستای افزایش جمعیت را به سه قسمت مهم تقسیم نمود:
۱- افزایش فرزندآوری ۲- کاهش مرگ و میر در تمامی گروه های سنی از دوران جنینی(مدیریت سقط) تا سنین سالمندی ۳- پیشگیری و درمان ناباروری
در ادامه با اشاره به این نکته که، در حال حاضر حدود 15%، زوج نابارور داریم و همگی مشتاق به فرزندآوری هستند، لذا مهم ترین قسمت در حوزه بهداشت برای انجام مداخلات پیشگیری و درمان ناباروری می باشد.
سپس خانم دکتر احمدی زاده، گفت عدم آگاهی برخی والدین از ارثی نبودن بیماری کودک قبلیشان منجر به عدم تمایل آنها برای فرزندآوری مجدد می گردد. که برگزاری جلسات مشاوره ای مستمری در جهت آگاه سازی این قبیل خانواده ها پیشنهاد می شود.همچنین دکتر بهاره احدی، در راستای آموزش و تولید محتوا ی طب سنتی برای علاقه مندان در این حوزه اعلام آمادگی نمود.
در پایان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، با بیان این موضوع که همت و تلاش تمامی اعضا کمیته در راستای اجرای وظایف محوله در این مقوله، برای نیل به اهداف جوانی جمعیت، لازم و ضروری است، از تلاش های اعضا کمیته جهت پیشبرد اهداف قرار گاه تشکر و قدر دانی نمود.