برگزاری جلسه هماهنگی در خصوص بررسی وضعیت دخانیات در شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لستان سمنان، با عنایت به پویش هفته ملی بدون دخانیات از تاریخ چهارم تا دهم خرداد ماه سال جاری با شعار جهانی "مردم به غذا نیاز دارند نه به دخانیات" و شعار ملی "حفظ سلامت مردم با ممنوعیت جامع تبلیغات دخانیات"، جلسه هماهنگی با حضورمعاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه، نمایندگانی از دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و مدیر کانون های خدمات رضوی استان در خصوص بررسی وضعیت دخانیات در شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه، در سالن جلسات معاونت بهداشتی برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لستان سمنان، با عنایت به پویش هفته ملی بدون دخانیات از تاریخ چهارم تا دهم خرداد ماه سال جاری
با شعار جهانی "مردم به غذا نیاز دارند نه به دخانیات"
و شعار ملی "حفظ سلامت مردم با ممنوعیت جامع تبلیغات دخانیات"، جلسه هماهنگی با حضورمعاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه، نمایندگانی از دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و مدیر کانون های خدمات رضوی استان در خصوص بررسی وضعیت دخانیات در شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه، در سالن جلسات معاونت بهداشتی برگزار گردید.
در ابتدای جلسه مهندس عباس دارائی معاون فنی معاونت بهداشتی در خصوص روز شمار و شعار هفته ملی دخانیات توضیحاتی داد، سپس آماری از وضعیت عرضه و فروش دخانیات در حوزه تحت پوشش دانشگاه ارائه کرد .
در ادامه آقای سعد الدین مدیر کانون های خدمات رضوی استان یادآور شد: بر طبق مطالعات زیادی که در دنیا صورت گرفته است با افزایش مالیات سیگار، کاهش مصرف سیگار را شاهد خواهیم بود و در جامعه بیماریهای سرطان و غیر واگیر نیز کم میشود و درآمد حاصل از این عوارض برای ارتقای سلامت جامعه هزینه خواهد شد.
در پایان پس از بحث و تبادل نظر در بین اعضا حاضر در جلسه مقرر گردید ؛در راستای کاهش مصرف دخانیات ،با اجرای گشت های مشترک با سایر دستگاه ها و ادارات ذیربط، فرهنگ سازی و اجرای برنامه های آموزشی، عدم تبلیغات محصولات دخانی در واحدهای صنفی و ... گامی استوار در جهت حفظ سلامت مردم جامعه برداشته شود.