بهره برداری از دومین خانه بهداشت عشایری در منطقه عشایری جاشلوبار شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهدیشهر
بهره برداری از دومین خانه بهداشت عشایری در منطقه عشایری جاشلوبار شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهدیشهر
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان؛ صبح روز شنبه 28 خرداد ماه سال جاری آیین بهره برداری از دومین خانه بهداشت عشایری استان سمنان با حضور دکتر کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، مهندس دارایی معاون فنی و دکتر فریور مدیر شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه، دکتر منتظری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهدیشهر، کریم علایی بخشدار شهمیرزاد، جلالی مدیر کل امورعشایری استان، فرخ نژاد رئیس اداره عشایری شهرستان مهدیشهر، و همکاران ستادی مرکزبهداشت استان و شهرستان و جمعی از عشایر منطقه جاشلوبار با هدف افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی برگزار شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، ضمن اعلام این خبر گفت: راه اندازی خانه بهداشت سیارعشایری به صورت کانکس و خدمت رسانی بهورزان دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان را گام اساسی و تاثیرگذار در امر خدمت رسانی مطلوبتر به عشایر استان دانست و اذعان نمود: انشاالله با استقرار خانه بهداشت عشایری و حضور بهورز، شاهد ارتقای امر سلامت و توسعه خدمت رسانی به عشایر این منطقه باشیم.
در ادامه مدیر شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی ضمن معرفی امکانات و تجهیزات موجود در کانکس اعلام کرد، برای خانه بهداشت عشایری جاشلوبار شهرستان مهدیشهر یک نفر بهورز بومی منطقه جهت تصدی پست بهورز زن خانه بهداشت عشایری جذب گردیده است، که وظیفه خدمت رسانی به 539 نفر از عشایر منطقه به تفکیک گروه سنی ( کودکان ، نوجوانان و جوانان ، میانسالان و سالمندان، زنان باردار .. ) را در این خانه بهداشت بر عهده دارد .