برگزاری کارگاه یک روزه دوره تضمین کیفیت و بازآموزی مالاریا میکروسکوپیست های معاونت بهداشتی دانشگاه
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، در آستانه دریافت گواهی حذف مالاریا از سازمان بهداشت جهانی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کارگاه یک روزه دوره تضمین کیفیت و بازآموزی مالاریا میکروسکوپیست های شهرستان سمنان، دامغان، گرمسار و مهدیشهر در تاریخ 04 تیر ماه سال جاری در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان سمنان برگزار شد.
این دوره آموزشی با حضور مشاور و فوکال پوینت کشوری آقای دکتر شهبازی، هماهنگ کننده کشوری نظام تضمین کیفیت آزمایشگاه مالاریا خانم گوشه، دکترمحمد ناصر رهبر مدیر پیشگیری و مبازه با بیماری ها، احمد محبوبی رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر، خانم شاهی کارشناس مسئول امور آزمایشگاه معاونت بهدلشتی برگزار گردید.
هدف از این دوره ارائه آموزشهای لازم، درخصوص تکنیک های نمونه گیری تهیه لام استاندارد، روشهای رنگ آمیزی استاندارد، مطالعه میکروسکوپی پلاسمودیوم ها، تشخیص گونه های مختلف انگل های مالاریا و روشهای شمارش انگل های مالاریا مطابق نظر (WHO) بود .
در ادامه دوره، آموزش های عملی و تئوری به همکاران شرکت کننده در دوره داده شد و در پایان از آنها آزمون عملی پایان دوره انجام گرفت.