برگزاری کارگاه یک روزه دوره باز آموزی تشخیص آزمایشگاهی مالاریا ویژه میکروسکوپیست ها
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، کارگاه یک روزه دوره باز آموزی تشخیص آزمایشگاهی مالاریا ویژه میکروسکوپیست های آزمایشگاه های تحت پوشش معاونت بهداشتی در راستای برنامه کشوری حذف مالاریا و برنامه تضمین کیفیت، امروز ۱ تیر ماه سال جاری در دانشکده پزشکی استان برگزار گردید .
در این دوره آموزشهای لازم، درخصوص تکنیک های نمونه گیری، تهیه لام استاندارد، روشهای رنگ آمیزی استاندارد، مطالعه میکروسکوپی پلاسمودیوم ها، تشخیص گونه های مختلف انگل های مالاریا و روشهای شمارش انگل های مالاریا، مطابق نظر (WHO) به صورت تئوری و عملی توسط آقای دکتر پازوکی ارائه شد.
در ادامه از شرکت کنندگان این دوره، آزمون عملی پایان دوره با حضور خانم حافظی سوپروایزر آزمایشگاه مرجع، آقای محبوبی کارشناس برنامه ریزی مالاریای معاونت بهداشتی و خانم شاهی کارشناس مسئول آزمایشگاه معاونت بهداشتی گرفته شد.