اولین جلسه کمیته وارنیش سدیم فلوراید در سال 1402 برگزار گردید

 اولین جلسه کمیته وارنیش سدیم فلوراید در سال 1402 برگزار گردید

   به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، اولین جلسه کمیته وارنیش سدیم فلوراید در سال 1402، در تاریخ 16 فروردین سال جاری ساعت 9 صبح در سالن جلسات معاونت بهداشتی با حضور دکتر سید سعید کسائیان معاون بهداشتی دانشگاه، خانم کاشی منش معاون محترم اداره سلامت آموزش و پرورش استان سمنان، رییس گروه و کارشناس مسئول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت، مسئول واحد دارویی معاونت بهداشت و کارشناسان مسئول سلامت دهان و دندان شبکه ها بهداشت و درمان شهرستان های تحت پوشش برگزار گردید .

در ابتدای جلسه دکتر سید سعید کسائیان ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات به همکاران گرامی، با کارشناسان مسئول دهان و دندان شهرستان ها آشنا شد و از یکایک آنها تشکر نمود . 

در ادامه دکتر تجلی کارشناس مسئول سلامت  دهان و دندان معاونت بهداشتی گفت: این جلسه با موضوع اجرای طرح وارنیش سدیم فلوراید جهت گروه های هدف 4 الی 12 سال در سطح دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بعد از 3 سال توقف به دلیل پوآندمی کرونا، برگزار گردید .

در ادامه در این جلسه در خصوص اهمیت فلوراید تراپی در گروه های هدف از نظر کاهش پوسیدگی های دندانی و کاهش شاخص DMFTدر سطح دانشگاه مطرح گردید . سپس شیوه توزیع ، آموزش ، نظارت و اجرای طرح در مهد کودک ها، پیش دبستانی و مدارس ابتدایی تحت پوشش  دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت .

در مرحله اول این طرح حدود 50 هزار نفر از گروه های هدف تحت پوشش  قرار می گیرند .

در پایان بیان شد اجرای مرحله اول این طرح از تاریخ 20 فروردین ماه سال جاری آغاز  و تا 20 اردیبهشت ماه سال جاری خاتمه می یابد . 

  • کد خبر : 43316
لینک کوتاه خبر :

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید *